Jobb&Jobb

innan ikväll kom jag att tänka på hur äckligt bra jag har det.. pappa körde mig till träningen och när vi körde förbi MackeD och då gick där en anställd och plocka skräp, så sa pappa att jag skulle göra det. så kolla jag på han som om han vore dumi  huet. så sa han man måste börja nånstans, man kan inte alltid få det bästa. Man måste jobba sig uppåt. För det hade min fader gjort! Han hade som barn haft en motorsåg, vilket var mycket ovanligt i grannskapet, så han sågade ner träd hos grannar osv. för en liten slant!    sedan jobbade han i tyskland, lite fabrik och sen bilmekaniker. Efter det blev det Sverige, städa på disco och lite sånt, ordningsvakt på ett disco, jobbat lite på en pizzeria och till slut öppnade han en egen pizzeria (Pizzeria City) som han drev i 16 år! det är sålt sedan 5 år tillbaka och nu är det lite taxi då & då, det trivs han med.. (: så här har vi en man som jobbat sig upp och detta drog han för mig i bilen till träningen, han hann även med att säga att jag skulle jobba mig upp för att nå dit jag ville och för att få pengar & inte leva på socialen och ta emot pengar!.



Kommentarer
Postat av: eriiica

precis viki, nu lyssnar du på pappa ;P

2007-02-16 @ 00:07:58
Postat av: svaaante

haha för din pappa är en bra taxi chaffis :D

2007-02-16 @ 00:18:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback