bakkväll

eftersom jag kände mig ensam och rastlös satte jag igång och baka, började med att åka och köpa ägg och socker (då det var det enda som fattades trodde jag). skulle först bara baka kladdkaka men blev sugen på kanelbullar, hade ju en jäst liggandes i kylen, ack den var gammal så provade recept med bakpulver, och det blev faktiskt helt okej :)

Kladdkaka

2 ägg
3 dl socker
100 gram smör/margarin
1,5 dl mjöl
5 msk kakao

  • sätt ugnen på 175 grader
  • blanda ägg och socker poröst, gärna i maskin
  • smält smöret och tillsätt i socker/ägg blandningen, blanda
  • tillsätt mjöl, blanda
  • tillsätt kakao, blanda till jämn smet
  • smörj en ugnsform och häll i smeten
  • ställ in i 20 min mitt i ugnen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback