att vara gravid

det proppsas ju om att man ska njuta av att vara gravid och allt positivt med en graviditet.
därför ska jag nu bryta trenden, OBS, jag har även upplevt positiva grejer och alla har inte upplevt de negativa ;)
 
jag undrar ofta hur man kan njuta av dessa punkter, jag har dock inte upplevt riktigt alla;
  • illamående from hell som håller i sig graviditeten ut
  • åderbråck, det är fult och gör galet ont
  • gråtattacker av ingen anledning
  • humörsvängningar from hell pga alla hormoner
  • tonårsfinnar
  • fett hår
  • foglossning som gör att man känner sig som en 80 årig kärring
  • läckande bröst, långt innan bebis hittat ut
  • bristningar/strimmor
  • akut kissnödighet
  • läckage
  • flytningar
  • att gå upp varje natt 2-3 ggr för att kissa
  • behöva äta konstant
  • få ett galet sug efter något speciellt just NU
givetvis får man ju det allra bästa avslutet på en graviditet så jag antar att man glömmer alla dessa tråkigheter innan man vet ordet av det. man har säkert inte tid att tänka efter hur ens graviditet var när man fått sitt lilla barn i famnen och jag längtar så otroligt efter vår lilla bebis, du är så efterlängtad, redan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback